RSS

Açlığa Doymak (2012)

05 Ara

“Kurtlar Vadisi Filistin” ve “Muro” filmleriyle tanınan Zübeyr Şaşmaz’ın “Kurtlar Vadisi” serisinden ayrı olarak çektiği ilk sinema filmi olan “Açlığa Doymak”,  “ölüm orucu”, “halvet” ve “güzellik” temaları üzerinden üç ayrı açlık hikayesini kaotik bir yapıda anlatıyor. Bunu yaparken de “politik tuzaklar”ın hiçbirine düşmeyip objektif bir bakış açısıyla hayatın gerçekçiliğine odaklanıyor.

açlığa doymak

Tıp fakültesinde başarılı bir öğrenci olan Sena, politik olaylara karışan sol örgüte mensup abisinin ölümüyle sarsılır. Fakülteyi bırakıp örgüte katılır ve abisinin davasını devam ettirmeye karar vererek “ölüm orucu”na yatar. Eyüp, çalıştığı gazeteden atılmasının üzerine bir de karısı ve çocuklarını bombalı bir eylemde kaybedince hayata küser. Tek amacı, karısı ve çocuklarını öldüren kişiyle yüz yüze gelebilmektir. Bu amaç onu, dini bir dünyanın içerisine kadar sokacak ve işin ucunu “halvet”e kadar gidecektir. Burcu ise üç senelik sevgilisi tarafından terkedilince aşk acısı çekmeye başlar ve bu acıyı bolca yemek yiyerek ve alkol tüketerek kapatmaya çalışır. Şişmanladıkça çirkinleştiğini fark eden Burcu, eski “güzellik” görünümünü geri kazanmak için  kortizon tedavisi olmaya karar verir. Doyumsuz dünya düzeni içerisinde duygusal bir açlığa ve yalnızlığa itilen bu üç insan açlığa doyacaktır.

zubeyr-sasmazdan-acliga-doymak_506

“Ruhsal bir azap bedensel bir acıyla yenilebilir mi?”, “İnsan en temel ihtiyacı olan yeme içme arzusunu bir amaç uğruna kesebilir mi?” gibi sorulara cevap arayan film, Alejandro Gonzalez Inarritu filmlerinin farklı yaşamları birbirine bağlayıcı etkisinden ziyade, farklı hayatların aynı temaya yani açlığa bağlanması üzerine bir dil geliştiriyor. Bu dili, görüntü yönetmeni Goran Mecava’nın tekinsiz, görsel açıdan güçlü sinematografisiyle destekleyerek “sinema duygusu” yakalamayı başarıyor. Bu açıdan Inarritu filmlerine öykünen yapısıyla dizi görselinin üzerine çıkamayan bir yapım olan “Güzel Günler Göreceğiz” (2011)’in kat be kat üzerine çıkmayı başarıyor.

Acliga-Doymak-262768

127 dakikalık süresiyle türdeşlerinden epey uzun olan film (ölüm orucuyla ilgili bir diğer film Simurg 88 dakika mesela), kurgusal açıdan Sena (Hazar Ergüçlü) ve Eyüp (Mete Horozoğlu)’ün hikayesini başarıyla harmanlasa da, Burcu (Didem Balçın)’nun hikayesi bu ikiliye göre biraz daha dışarıda ve geride planda kalıyor. Temasal açıdan “açlık” işlevini başarıyla yerine getirse de, kurgusal bütünlüğü diri tutmada biraz problem yaşıyor bu bölümler. Fakat Açlığa Doymak’ın ham kurgusunun 180 dakika olduğu düşünülünce, yapılan 53 dakikalık “cut”ın filme büyük bir zarar vermeden kotarıldığı da bir gerçek.

hazar-erguclu-630x320

Mete Horozoğlu, Hazar Ergüçlü ve Didem Balçın’ın güçlü oyunculukları ise filmi diri tutan ve gücünü artıran en büyük iki etkenden biri.  İkincisi ise, filmin gerçekçilik kısmını had safhada tutan müthiş makyajlar. İngiliz plastik makyöz ekibi Steve Painter ve Simon Rose’u bu konuda tebrik etmek gerek. Özellikle Hazar Ergüçlü’nün “ölüm orucu” esnasındaki makyajı ve insan vücudu yanıklarının gerçekçilik etkisi insanı derinden sarsıyor. Filmin bir diğer artısı ise Erkan Oğur’un oldukça başarılı, filmin ruhuna uyan müzikleri. Durmadan bir şeyler yiyerek filmdeki “açlıkla” tezat oluşturan Hakan Boyav’ın kısa ama öz performansı ise görülmeye değer.

7.2 / 10

Reklamlar
 
Yorum yapın

Yazan: Aralık 5, 2012 in 2012, Film Kritikleri

 

Etiketler: , , , , ,

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: