RSS

18. London Turkish Film Festival 3. Gün

24 Şub

18. Londra Türk Film Festivali’nin 3.günü itibariyle Türk filmleri gösterilmeye ve tanıtılmaya devam ediyor.  Günün programında “Toprağa Uzanan Eller”, “Simurg”, “Şimdiki Zaman”, Lal Gece”, “Araf”, “Kelebeğin Rüyası”, “Teslimiyet” ve “Aziz Ayşe” filmleri vardı. Festival filmlerine yoğun ilgi her geçen gün daha çok devam ediyor. Özellikle ilk gün prömiyeri yapılan “Kelebeğin Rüyası” ve “Digitürk Dağıtım Ödülü”nü kazanan “Lal Gece” filmlerinde yoğun bir kalabalık vardı. Film çıkışında filmlere oy veren yabancı izleyicilerin yorumları ise bu yılki “İzleyici Ödülü”nde şimdilik “Kelebeğin Rüyası” ve “Jin” filmlerini öne çıkarıyor gibi duruyor.  Festival kapsamında gösterilecek 9 Türk kısasının da gösterimlerine her gün devam ediliyor. Bugün “Toprağa Uzanan Eller” filminin öncesinde, İlkyaz Kocatepe’nin yönettiği “Bir Kurabiye Masalı” isimli kısa gösterildi.

a cookie tale

REHA ERDEM MASTERCLASS NOTLARI

2. gün yapılan “Jin” gösterimine gelen yoğun ilginin ardından, bu sabah “Reha Erdem Masterclass”ı yapıldı. Katılım yine yoğundu. “Masterclass”da Reha Erdem’in bugüne kadar çekmiş olduğu filmler bir fragman kolajı ile gösterildi ve Erdem hem filmlerini anlattı hem de kendisine yöneltilen tüm soruları cevapladı.

reha erdem

“Ben sinemaya 80’lerde sinemateklerle başladım. Toplu Mizoguchi gösterimleri, Bresson gösterimleri… Sinema benim için %99 siyah-beyazdı.”

“Apichatpong Weerasethakul benim için çok özel bir sinemacı. Onun filmlerini anlatamazsınız. Sadece gidin, görün, mutlaka izleyin diyebilirsiniz.”

“60’lara kadar olan ABD sineması muazzamdı.”

“Görüntü yönetmenim Florent Herry, benim en çok sergi ve müze gezdiğim insandır. Genelde oralarda buluşuruz ve filmlerimdeki tablo gibi görüntülerin etkisi bunda büyüktür.”

“Filmlerim benim ayağım, kolum, böbreğim gibi vücudumun farklı farklı parçaları. Hepsi ayrı bir deneme ve her denemede farklı şeyler yapmaya özen gösteriyorum.”

“Bence bir yönetmenin üslubu var demek kötü bir şey. Hep aynı şeyleri yaptığı düşüncesine çıkar bu. Ben her seferinde zaman zaman aynı şeyleri anımsatsa bile farklı şeyler denemeyi seviyorum. Mesela günün birinde 3D film çekebilirim. Çok istiyorum.”

“Şarkı Söyleyen Kadınlar’ı 3D çekmek istiyordum. Çünkü 3D’nin bambaşka bir kullanım alanı olabilir, herkesin yapmadığı ve düşünmediği. Fakat o zaman her şey iki misline çıkıyor. Bu yüzden esas yaratıcılığın para bulma yaratıcılığı olduğunu düşünüyorum”.

“Sevdiğim sinemacılar arasında Todd Haynes, Apichatpong Weerasethakul, Tsai Ming Liang, Ang Lee gibi isimler var. Birçok sevdiğim sinemacı var. Tati, Ophüls, Bresson, saymakla bitmez.”

Bir sinemaseverin Reha Erdem’e “Sizin tam olarak derdiniz nedir?” gibi esprili bir soru sorması üzerine salonda kahkahalar koptu. Erdem, “Tam olarak bilseydim film çekmeme gerek kalmazı” diye yanıt verdi.

reha erdem 2

LAL GECE GÖSTERİMİ SONRASI REİS ÇELİK İLE SÖYLEŞİ

Bu yılki “Digitürk Dağıtım Ödülü”ne layık görülerek yıl içinde toplamda 27 ödüle ulaşan “Lal Gece”ye ilgi büyüktü. Film sonrasında yönetmen Reis Çelik, katılımcıların filmle ilgili sorularını cevapladı.

reis çelik

“İnsanlar, kendilerine yarattıkları dinlerin, geleneklerin, göreneklerin kölesi haline geliyorlar.”

“Bu çocuk gelin sorunu sadece Türkiye’ye ait değil. Birçok ülkede bu hala yaşanıyor. Bu sadece Doğu’da yaşanıyor diye “ötekileştirirsek” bu sorun çözülmez. İnsanlık sorunumuz diye bakmak lazım.”

“İnsanın kendi gerçeğiyle yüzleşmesi en zor şey. İnsanlik tarihi kendisiyle yüzleştiği zaman devrimini yapar.”

“Kadına acımaktan hoşlanmıyorum. Burada suçlu olan kadın değil, düzenin biçim kendisi suçlu. Aksine kadını acındırmak yerine filmde güçlü olduğunu gösterdiğimi düşünüyorum”.

Filmin sonundaki “kurşun sesi”nin ne anlama geldiği ile ilgili gelen soruya ise Çelik “ Bu kurşun sesinin bütün dünyaya bir uyarı olması gerektiğini düşünüyorum” dedi.

 

Etiketler: , , , , , ,

Bir Yanıt Bırakın

 
