RSS

“Carol” Basın Gösterimi Sonrası Eleştiriler

29 Oca

carol1

Ali Ulvi Uyanık: “Carol”: Sık karşılaşamadığımız bir duygusal zariflik… Mükemmel.

Müjde Işıl: “Carol” dümdüz bir hikayeyi dümdüz bir tarzla anlatıyor. İlk filmi çeken yönetmenden deseler, o durumda bile bu kadar düz olmazdı.

Burak Göral: “Carol” nasıl şiir gibi, nasıl şahane bir aşk filmi… Bugün basın gösteriminde film bittiğinde hemen kalkamadım yerimden… O güzelim müziğiyle ve Cate Blanchett’in o aşık kadın bakışıyla vedalaşamadım bir türlü…

Tanju Baran: Carol, çok güzel ambalajlanmış, albenili bir hediye kutusu gibi; yalnız ufak bir sorunu var: Haynes kutunun içine bir şey koymayı unutmuş.

Murat Özer: O son bakışla 9/10’dan 10/10’a yükseldi Carol … Azize Tan’ın çevirisi de film kadar mükemmeldi… Teşekkürler…

Tuğçe Madayanti Dizici: Estetik olarak enfes olan Carol filmi hiçbir şey hissettirmedi. Hangi aşktan bahsediliyor? Ben görmedim. (5/10)

Halil İbrahim Sağlam: Carol, çok güzeldi çok. Yönetim, sinematografi, oyunculuk, müzik, kostüm tasarımı, sanat yönetimi dört dörtlük. Dokunaklı aşk filmi.

Serkan Çellik: Todd Haynes “Carol”a %100’ünü vermemiş. Zarif ve şık ancak ben içli ve duygu yüklü olmasını dilerdim. Yine de 7/10. En zayıf yönü Blanchett. Çok iyi çekilmiş sahnelerin iyi çekilmiş sahnelerden az oluşu üzüyor. Çünkü adam yetenekli, yapabileceğini biliyor ve yer yer görüyorsunuz.

Murat Karakuş: Carol her açıdan şık bir iş. Cate Blanchett ve Rooney Mara’nın uyumlu kimyaları + üstün performansları filmi çok farklı bir noktaya taşımış. Carter Burwell’in müziklerine ayrı bir parantez açmak lazım. Sezonun en başarılı soundtrack çalışmalarından.

Kemal Yılmaz: Yani Akademi’nin de abarttıkları var ama bence siz de Carol‘ı biraz abartmışsınız.

Melikşah Altuntaş: Todd Haynes’in “Carol”ı bir minik formül kokmakla birlikte, tüm ekibin işini kusursuz yaptığı bi film!

Onur Kırşavoğlu: Sanat yönetimi ve sinematografi kusursuz, prodüksiyon müthiş ve Blanchett muazzam ama senaryo bu yükü kaldıramamış. Carol’ın iyi yanlarından biri Carter Burwell’ın ne kadar iyi besteci olduğunu bir kez daha anlamamız. Daha uygun müzikler sanırım bulunamaz.

Batu Anadolu: Carol ile ilgili beklentilerim oldukça düşüktü ama bu kadar güçlü iki karakteri görünce afalladım. Haynes ise Carol’u, 50’leri konu alan ama 21. yüzyılın kazanımlarına dayanan bir özgürlük manifestosu olarak yaratmış.

Mert Tanöz: Carol”İzlediğim en iyi aşk filmi.” Bunu ben demiyorum, sevdiğim ve saydığım bir üstadım diyor. Kesinlikle de katılıyorum. Oldukça zarif bir film. Hele Cate Blanchett ve Rooney Mara’nın uyumu inanılmaz.

 

 
Yorum yapın

Yazan: Ocak 29, 2016 in 2012

 

Bir Cevap Yazın

 
